Preskoči na glavno vsebino

Naš montessori

Tanja, moja malenkost, in Sanja iz Žogice in kravate združujeva svoje moči, talente, znanje, predvsem pa veselje ter vam predstavljava Naš montessori - #nasmontessori.

Za kaj gre?

Za projekt spodbujanja preproste igre, izdelovanja domačih igrač in didaktičnih materialov, odgovarjanja na potrebe in interese otroka, spodbujanja samostojnosti, preprostosti, čudenja ter za projekt, ki bo v pomoč pri vključevanju montessori navdiha v Vaše in Naše domove.

Za vsak mesec bova izbrali temo in okoli nje nizali svoje zapise na najinih blogih, FB straneh in IG profilih. Da jih boste lažje našli, jih bova označili z #nasmontessori (saj to veste, da #-om na IG lahko sledite oziroma se nanje naročite?), mesečne tematske pa npr. #nasamontessorimatematika.

Na svojih blogih sva odprli poseben zavihek, kjer boste našli nekaj osnovnih informacij o #nasmontessori in povzetke posameznih tem.

Občasno bova postavili kakšen izziv ali pa vas povprašali po vaših dejavnostih, igri itd. Veseli bova fotografij in opisov v komentarjih in vaših profilih, le označite jih z oznako (#nasmontessori), da jih najdemo in delimo z drugimi. Saj vemo, kako prav pridejo dobre ideje, a ne? Občasno bova sodelujoče tudi nagradili! Juhu!

Izpostavili bi, da montessori ni tekmovanje, ker se vsak otrok razvija na sebi lasten način in s sebi primerno hitrostjo! Bistvo pristopa je razvoj otrokove osebnosti in ne pridobivanje informacij. V montessoriju ni forsiranja otroka k intelektualnemu razvoju, zatorej nam ni potrebno skrbeti, da bo 'moj' otrok boljši, hitrejši in popolnejši od 'sosedovega'.

Pomembno je, da spoštujemo svoje otroke, jim zaupamo, sledimo in verjamemo vanje, zato, da bodo nekoč tudi sami verjeli vase!

Zato spustimo svoja pričakovanja, ignorirajmo družbeni pritisk in se podajmo s svojim otrokom na dolgotrajno potovanje, ki ga vodi njegov notranji učitelj.

Tako. Zelo bova veseli vašega sodelovanja in soustvarjanja tople skupnosti, ki se v svoje življenje, družine in okolje trudi vključevati vrednote montessori ter ...

dobrodošli v projekt sodelovanja NAŠ MONTESSORI!

Najdete naju še na:

FB - Žogice in kravate in Naš.Vsakdanji.Montessori.

IG - Žogice in kravate in Naš.Vsakdanji.Montessori.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Značilnosti letnih časov - karte

Pripravila sem nove karte in z veseljem jih delim s tabo - značilnosti letnih časov in oblačila, najdeš jih tu: jesen , zima , pomlad , poletje , oblačila . Koledar narave (fenološki koledar) lahko kupiš tu: Inštitut za gozdno pedagogiko .  Potrebuješ še rdeče, modre, zelene in rumene lističe za imena mesecev (glej sliko zgoraj ali spodaj). Veselo ustvarjanje ti želim.

Didaktični material: mesečni koledar

Poleg linearnega traku enega leta (najdeš ga TU ) sem otrokoma pripravila še mesečni koledar. Koledar, ki je narejen v didaktične namene in pri katerem sem uporabila nekaj montessori materiala (barvna zrna, obarvane črke ter barvno definiranje letnih časov), omogoča otroku, da spoznava: 1. dneve v tednu; 2. mesece (predhodnik, sedanjik, naslednik); 3. letne čase, nekatere značilnosti le-teh; 4. simbole številk (1-31) in dejansko količino s preštevanjem zrn (objavo o zrnih najdeš TU ); 5. ter nekaj slovenskih praznikov in enega ameriškega (predvsem zaradi navdušenja nad praznikom svojih dveh otrok, hihi).  Predlogam sem dodala še nekaj oznak za označevanje rojstnih dni, obisk knjižnice in trgovine ter počitnice. Slednje označuje hiška, ki jo postavimo le na prvi dan. Vsekakor pa lahko, če vam ideja ugaja in jo nameravate uporabiti tudi pri vas doma,  oznake (ki sem jih sama plastificirala, saj bodo tako lahko v uporabi več let) uporabljate po svojih željah.

Poskus: kalitev fižola

Fižolčkov, ki sta jih pripravila za kalitev, nista želela kasneje posaditi v vrt, ampak sta rast rastline opazovala raje v kozarčku, dokler je bilo to mogoče (kot je že vidno na sliki, haha). Neprecenljivo ju je bilo opazovati - njuno veselje in čudenje, vsak dan znova - najprej pri kalitvi semena, nato še med rastjo rastline. Za poskus potrebuješ nekaj fižolov (ki jih preko noči namočiš v vodo), manjši steklen kozarec in papirnate brisačke ali vato. Vato natlačiš v kozarec, jo namočiš z vodo ter ob steno kozarca in vate vstaviš fižolčke. Postaviš na svetlo mesto v prostoru. Otrokova naloga naj bo skrb za to, da je vata skozi ves proces namočena (vendar ne preveč).  Z opazovanjem kalitve semen sta otroka ponovno spoznavala, da je rastlina živo bitje, da iz semena zraste nova rastlina, kaj se z rastlino med rastjo dogaja ter kaj rastlina potrebuje za uspešno rast. Veliko veselja pri opazovanju!