Preskoči na glavno vsebino

Narejeno doma: tabla NAJST

Tabla NAJST je pri nas doma malo drugačna, kot je izvirnik v montessori učilnicah. Pod številko 19 bi moral biti še en prazen prostor, na katerega, priznam, sem popolnoma pozabila (ta naj bi opozarjal na število 20). Material vseeno služi namenu, torej štetju do 19!

Tablo lahko uporabljaš samostojno ali pa v kombinaciji z zrni, kot na sliki zgoraj.

Kako uporabljamo material pri nas doma? 

Klikni TU .

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Značilnosti letnih časov - karte

Pripravila sem nove karte in z veseljem jih delim s tabo - značilnosti letnih časov in oblačila, najdeš jih tu: jesen , zima , pomlad , poletje , oblačila . Koledar narave (fenološki koledar) lahko kupiš tu: Inštitut za gozdno pedagogiko .  Potrebuješ še rdeče, modre, zelene in rumene lističe za imena mesecev (glej sliko zgoraj ali spodaj). Veselo ustvarjanje ti želim.

Didaktični material: mesečni koledar

Poleg linearnega traku enega leta (najdeš ga TU ) sem otrokoma pripravila še mesečni koledar. Koledar, ki je narejen v didaktične namene in pri katerem sem uporabila nekaj montessori materiala (barvna zrna, obarvane črke ter barvno definiranje letnih časov), omogoča otroku, da spoznava: 1. dneve v tednu; 2. mesece (predhodnik, sedanjik, naslednik); 3. letne čase, nekatere značilnosti le-teh; 4. simbole številk (1-31) in dejansko količino s preštevanjem zrn (objavo o zrnih najdeš TU ); 5. ter nekaj slovenskih praznikov in enega ameriškega (predvsem zaradi navdušenja nad praznikom svojih dveh otrok, hihi).  Predlogam sem dodala še nekaj oznak za označevanje rojstnih dni, obisk knjižnice in trgovine ter počitnice. Slednje označuje hiška, ki jo postavimo le na prvi dan. Vsekakor pa lahko, če vam ideja ugaja in jo nameravate uporabiti tudi pri vas doma,  oznake (ki sem jih sama plastificirala, saj bodo tako lahko v uporabi več let) uporabljate po ...

Poskus: kalitev fižola

Fižolčkov, ki sta jih pripravila za kalitev, nista želela kasneje posaditi v vrt, ampak sta rast rastline opazovala raje v kozarčku, dokler je bilo to mogoče (kot je že vidno na sliki, haha). Neprecenljivo ju je bilo opazovati - njuno veselje in čudenje, vsak dan znova - najprej pri kalitvi semena, nato še med rastjo rastline. Za poskus potrebuješ nekaj fižolov (ki jih preko noči namočiš v vodo), manjši steklen kozarec in papirnate brisačke ali vato. Vato natlačiš v kozarec, jo namočiš z vodo ter ob steno kozarca in vate vstaviš fižolčke. Postaviš na svetlo mesto v prostoru. Otrokova naloga naj bo skrb za to, da je vata skozi ves proces namočena (vendar ne preveč).  Z opazovanjem kalitve semen sta otroka ponovno spoznavala, da je rastlina živo bitje, da iz semena zraste nova rastlina, kaj se z rastlino med rastjo dogaja ter kaj rastlina potrebuje za uspešno rast. Veliko veselja pri opazovanju!