Preskoči na glavno vsebino

Ustvarjalni kotiček: naši najlepši velikonočni pirhi

Najlepši pa zato, ker sta jih otroka prvič pobarvala čisto sama.

Ko ustvarjam z otrokoma, vedno izberem preprosto ustvarjanje brez posebnih navodil - vključuje predvsem barvanje, risanje, rezanje s škarjami, izrezovanje z modelčki in luknjači ter lepljenje. S tem se otroka sproščata, razvijata domišljijo in izražata svojo kreativnost. Večkrat pa tudi med ustvarjanjem starejši sin podoživlja dogodke dneva in pripoveduje o stvareh, o katerih sicer ne bi. Zato je ustvarjanje v naši hiši zelo priljubljeno in pomembno, saj se s tem lažje približam otrokoma in hitreje zaznam njuno morebitno stisko (ne vedno uspešno).

Letos sem za barvanje pirhov izbrala zelo preprosto (a mi na prvi vtis ni tako delovalo :)) 'tie-dye' tehniko, nad katero me je popolnoma navdušila Sanja, avtorica bloga Žogice in kravate, njen zapis najdeš TUKAJ. Zelo sem ji hvaležna za delitev ideje, ker je v naši hiši sprožila neprecenljivo doživetje, veselje otrok ob barvanju pravih jajc in ob odvijanju pravih pirhov. Takšne male radosti napolnijo dom s srečo. In to je vse, kar šteje.

Za 'tie-dye' pirhe potrebuješ:

1. jajca,
2. alkoholni kis (če niso bela jajca),
3. papirnate brisačke,
4. elastike,
5. jedilne barve (kupila sem TE pri najboljšem sosedu),
6. olje.

Postopek naših pirhov:

1. jajca (najboljša so domača ali hlevske reje, zaradi močne lupine, da ne razpokajo) previdno položiš v hladno vodo in alkoholni kis v razmerju 1:1,

2. ko zavrejo, kuhaš 10-15 min,

3. po kuhanju jajca opereš in nežno zdrgneš s čisto gobico,

4. nato jih zaviješ v papirnato brisačko ter na enem koncu zapreš z elastiko,

5. jedilne barve pripraviš po navodilu v kozarčkih, priložiš žličke ali kapalke,

6. povabiš otroke k barvanju,

7. po končanem barvanju jajca pustiš zavita vsaj 8 ur, nato jih odviješ

8. ter natreš z oljem.

Pirhi so prava umetnina, vsak je drugačen, unikaten.

Drugo leto ponovimo, če nas Sanja ne preseneti s kakšno novo idejo.




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Značilnosti letnih časov - karte

Pripravila sem nove karte in z veseljem jih delim s tabo - značilnosti letnih časov in oblačila, najdeš jih tu: jesen , zima , pomlad , poletje , oblačila . Koledar narave (fenološki koledar) lahko kupiš tu: Inštitut za gozdno pedagogiko .  Potrebuješ še rdeče, modre, zelene in rumene lističe za imena mesecev (glej sliko zgoraj ali spodaj). Veselo ustvarjanje ti želim.

Didaktični material: mesečni koledar

Poleg linearnega traku enega leta (najdeš ga TU ) sem otrokoma pripravila še mesečni koledar. Koledar, ki je narejen v didaktične namene in pri katerem sem uporabila nekaj montessori materiala (barvna zrna, obarvane črke ter barvno definiranje letnih časov), omogoča otroku, da spoznava: 1. dneve v tednu; 2. mesece (predhodnik, sedanjik, naslednik); 3. letne čase, nekatere značilnosti le-teh; 4. simbole številk (1-31) in dejansko količino s preštevanjem zrn (objavo o zrnih najdeš TU ); 5. ter nekaj slovenskih praznikov in enega ameriškega (predvsem zaradi navdušenja nad praznikom svojih dveh otrok, hihi).  Predlogam sem dodala še nekaj oznak za označevanje rojstnih dni, obisk knjižnice in trgovine ter počitnice. Slednje označuje hiška, ki jo postavimo le na prvi dan. Vsekakor pa lahko, če vam ideja ugaja in jo nameravate uporabiti tudi pri vas doma,  oznake (ki sem jih sama plastificirala, saj bodo tako lahko v uporabi več let) uporabljate po svojih željah.

Poskus: kalitev fižola

Fižolčkov, ki sta jih pripravila za kalitev, nista želela kasneje posaditi v vrt, ampak sta rast rastline opazovala raje v kozarčku, dokler je bilo to mogoče (kot je že vidno na sliki, haha). Neprecenljivo ju je bilo opazovati - njuno veselje in čudenje, vsak dan znova - najprej pri kalitvi semena, nato še med rastjo rastline. Za poskus potrebuješ nekaj fižolov (ki jih preko noči namočiš v vodo), manjši steklen kozarec in papirnate brisačke ali vato. Vato natlačiš v kozarec, jo namočiš z vodo ter ob steno kozarca in vate vstaviš fižolčke. Postaviš na svetlo mesto v prostoru. Otrokova naloga naj bo skrb za to, da je vata skozi ves proces namočena (vendar ne preveč).  Z opazovanjem kalitve semen sta otroka ponovno spoznavala, da je rastlina živo bitje, da iz semena zraste nova rastlina, kaj se z rastlino med rastjo dogaja ter kaj rastlina potrebuje za uspešno rast. Veliko veselja pri opazovanju!